2015. december 10., csütörtök

EGYSZERŰ RÉNSZARVAS KARÁCSONYFA DÍSZ



Rénszarvas karácsonyi dísz

Biztosan nem vagyok egyedül azzal, hogy amikor szembe jön egy jó ötlet, ami valamiért mégsem tökéletes a számomra. Ezzel a dísszel éppen így voltam. Régóta szemezgettem vele a Pinteresten, de valahogy mégsem tűnt megvalósíthatónak az éppen 2,5 éves Okostojásommal. Azután a sok nézegetés megtette a hatását, sikerült végtelenül leegyszerűsítenem ezt az amúgy sem bonyolult kézműves ötletet, és végre megalkottuk!
Röviden bemutatom, hogyan is készült ez a bájos rénszarvas díszecske, amely azóta az étkezőasztal feletti karácsonyi díszítés szerves részévé vált.
Az elkészítéshez szükséges kellékek:
  • egy kb. 10X10 cm-es karton vagy hullámkarton 
  • barna fonal vagy barna szaténszalag (0,5 cm széles)
  • 2db szem (ha nincs kéznél, akkor rajzolhatsz is papírra és kivágod)
  • piros pom-pom vagy piros zseniliadrót
  • barna zseníliadrót vagy pipaszurkáló
  • 2db facsipesz
  • cellux
  • olló
  • (ragasztó)
Készül a rénszarvas dísz
Mi hullámkartont használtunk, mert az volt kéznél (egyszerűen levágtam a karácsonyi díszes dobozból egy darabot). Kivágtam belőle egy háromszöget és a szaténszalagot cellux segítségével rögzítettem az egyik oldalán. Azért ezt választottam, mert ez volt a papírboltban :) Én fogtam a kartont, ő a szalagot tartotta és együttes erővel össze-vissza körbe-karikába tekertük a háromszöget. Közben sokat nevettünk, mert többszöri nekifutásra sikerült csak úgy-ahogy a művelet, ugyanis gyakran lecsúszott a sarkoknál az a rakoncátlan szalag. Jól megmondtuk neki a magunkét, és végül szót fogadott - nagy diadal volt ez egy kis lánykának! (5 métert vettem, mind rá is tekertük, de összesen 150 Ft-ot fizettem érte, így nem fájt nagyon :) )
 Mikor ezzel elkészültünk, a szalag végét szépen behúztam a többi közé, hogy ne tekeredjen le. Utána felkerült a két szem és az egyik csücsökre a nózi. Az eredeti változatban pom-pom szerepelt, de a pom-pomok a dobozban ormótlanul nagynak bizonyultak a mi Rudinknak - bizony, már el is neveztük. Piros zseníliadrótból (ezt is a papírboltban vettem) levágtam egy kb. 5 cm-es darabot és azt rátekertem a csúcsra. Ekkor következett Okostojás kedvenc része, végre rá lehetett rakni a csipeszeket. A csipeszek szárába egyszerűen beletűztem egy-egy V alakba hajtott barna zseníliadrót darabot. Végül arany színű ajándékszalaggal akasztót készítettem rá és már ment is a helyére. 
Most is itt függ majdnem felettem, ahogyan e kései órán írom e sorokat. Olyan csöndes a ház, de ahogyan ránézek, eszembe jut a lányom kacagása, és érzem, hogy nemhiába élek! ...

Holnap egy karácsonyi vágj és ragassz feladattal várlak!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése