2015. október 29., csütörtök

GYÖNGYFŰZÉS - 4 ÉVES KORTÓL (VAGY MÉGSEM?)





Szeretek bemenni a papírboltba. Mintha visszautaznék az időben. Kis, kétszemélyes bolt ez, ahol szabadon válogat az ember lánya, és senki nem ront rá közben, de ha konkrét céllal mész, azonnal ott terem előtted a két idős hölgy és már segítenek is. Nehéz olyat kérni, ami itt nincs, minden kis sarokban van valami kincs. Szóval szeretek bemenni a papírboltba, néha csak úgy, nézelődni.

Egy alkalommal bekukkantottam a játék sorba és megakadt a szemem egy sárga tetejű dobozon, melyben nagyméretű színes műanyag gyöngyök voltak. Nagyon megörültem neki, de azután kicsit elbizonytalanodtam, mert ez állt rajta: 4 éves kortól - Okostojás ugyebár még csak 2 és 1/4 múlt :)
De nem hagytam magam eltántorítani, hiszen az én kis Okostojásom olyan ügyes, majd csak lesz valahogy (legfeljebb elrakjuk egy-két évre a szekrénybe).
Hazavittem, és kipróbáltuk.
Tálcára borítottam az egészet, hogy ne guruljon szanaszét és első lépésben színek szerint szétválogattuk. Először segítenem kellett, mert nem értette, mit is kell pontosan csinálni, de a második körben már csodásan ment neki.


Néhány nap válogatós játék után megpróbálkoztunk a gyöngyök felfűzésével is. Nem készültem előre, így egy egyszerű háztartási madzagot használtunk. Mivel féltem, hogy elhajlik majd a kis kezében, és ez kedvét szegi, gondoltam felhasználom a dobozban mellékelt műanyag tűket. Átfűztem a madzagot és megmutattam, hogyan kell felfűzni a gyöngyöket. Először nem sikerült neki, kérte, hogy tartsam a tűt, de aztán belejött és nem lehetett leállítani :) Később, amikor kicsúszott a tűből a madzag, azonnal ugrottam volna, hogy segítsek, de szerencsére nem tettem, mert olyat láttam, amitől leesett az állam. Simán átfűzte a madzagot a lyukon! Azután csodaszép nyakláncot készített a babájának. Íme!


Azóta is gyakran elővesszük a gyöngyöket, ide-oda rakosgatjuk, szín vagy forma szerint válogatjuk, nyakláncot készítünk belőle. És nem törődünk vele, hány éveseknek való! Félreértés ne essék, jó, hogy van kapaszkodó, azaz megsúgják, milyen korú gyerekeknek szánták a játékot, de ez egy általános besorolás, nem lehet igaz mindenkire. Nézd meg az ajánlást, de azután hallgass a szívedre -és persze az eszedre is! - hiszen te ismered csemetéd a legjobban, te tudod, mire (lehet) képes. Okostojás ugyanúgy eljátszik az első szülinapjára kapott formaválogatóval, mint egy 16 darabos szivacs-kirakóval - és mindkettőt élvezi! Nekem ez a legfontosabb. :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése