2015. december 9., szerda

HÓFEHÉR HÓEMBER GYURMÁBÓL




Hó még ma sem esett, de azért mégiscsak tél van, így ennek jegyében próbálok elfoglaltságot keresni a gyerkőceimnek. Már korábban olvastam egy nagyszerűnek tűnő pillekönnyű gyurma receptet, most úgy éreztem, eljött az ideje, hogy kipróbáljuk.
Ez a pillanatok alatt elkészíthető gyurma verhetetlen tulajdonságokkal rendelkezik:
  • hófehér
  • pillekönnyű
  • finom az illata
Tényleg pillanatok alatt kész van, és
olyan jólesően selymes, lágy és puha, hogy valósan fenyeget a veszély, hogy ha egyszer kipróbáljátok, soha de soha nem akarnak majd a gyerekek mással gyurmázni! :)
   

Hozzávalók:
  • egy rész hajbalzsam
  • kb. két rész étkezési keményítő (a balzsamtól függ, mennyit vesz fel, érezni fogod az állagán, mikor jó - ha kell, tegyél még hozzá a szükséges hozzávalóból
  • olívaolaj (az első gyurmázás után tettem hozzá kb. egy kávéskanálnyit, mert viszonylag hamar kiszáradt, de nyugodtan elhagyható)
  • szemnek, szájnak: a karácsonyi hangulat miatt szegfűszeg :) , de jó lehet még a bors, gyöngyszemek, lencse, borókabogyó vagy bármi, amit találsz a kamrában és méretben megfelel
  • karnak: én szívószálakat használtam, melyeket Okostojásom darabolt fel - először nem akartam, de annyira erőszakos volt :) (végül örültem neki, hogy engedtem, mert nagyon ügyes volt és legalább gyakorolta az olló használatát is :) - két legyet egy csapásra! ), jó lehet még hurkapálcika, gyufa, fahéj rúd, gem kapocs, stb. 
Egyszerűen mérd ki egy tálkába a hajbalzsamot és a keményítőt, és keverd össze - ennyi.  Ha olajat is teszel bele, azt a végén tedd, amikor már összeállt. Én egy 100 ml-es mérőkanállal dolgoztam, egy kanál balzsam és két kanál keményítő két kis cuki hóember elkészítéséhez volt elegendő. 
AZ ELKÉSZÜLT GYURMA
HÓFEHÉR HÓEMBER HOZZÁVALÓK
  
KÉSZÜL A HÓEMBER - APA KICSIT SEGÍT

KÉSZÜL A HÓEMBER - MOST MÁR EGYEDÜL :)
Műanyag dobozban tárolva néhány napig még biztosan használható - 5 napnál hosszabb ideig nálunk még nem tároltuk, mert, amit a gyerekek készítenek, az felkerül a polcra :) és egyszerre nem szoktam nagy adagot készíteni, hiszen egy-két perc alatt készen van.
HÓEMBEREK

HÓEMBEREK

Természetesen ez a gyurma is színezhető bármilyen ételfestékkel vagy fűszerrel, de mi éppen azért szeretjük, mert fehér :)

Azt feltétlen tartsd szem előtt, hogy a hajbalzsam miatt ezt a gyurmát semmiképpen ne vegye szájába a gyermeked. Mindenképpen ajánlatos, hogy a gyurmázás során végig együtt játsszatok, így egyrészt biztos lehetsz benne, hogy nem kóstolja meg (ez a veszély főleg akkor fenyeget, ha egyébként gyakran készítesz "ehető" gyurmát), másrészt a közös tevékenység még szorosabbra fűzi kapcsolatotokat. Apukák is bátran beszállhatnak, nálunk épp apa segítségével készültek el a "mesterművek" mindenki nagy örömére.

Egyetlen hátránya, hogy amikor kiszárad, összetöredezik, vagyis az alkotások nem az örökkévalóságnak készülnek.

Az eredeti receptet itt találtam: pillekönnyű gyurma

Holnap egy egyszerű karácsonyfadíszt mutatok, melyet a gyerkőccel közösen tudtok elkészíteni.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése