2015. december 15., kedd

ILLATOS KARÁCSONYI ALMADÍSZ


Ezt a kedves karácsonyi díszt már korábban készítettük Okostojással közösen. Nagyon egyszerű és igazán kellemesen illatos. Kicsit nehéz, ezért a biztos felfüggesztésről gondoskodni kell!
Az elkészítéshez szükséges eszközök és alapanyagok:
  • alma
  • egész fahéj vagy csillagánizs
  • őrölt fahéj egy kisebb tálkában
  • drót (én kerti kötöződrótot használtam, amit egy barkácsáruházban vettem párszáz forintért)
  • vágódeszka 
  • ÉLES nagy kés
  • díszszalag széles
  • díszkötöző
A masni elkészítése igen egyszerű. Egy kb. 10-12 cm-es darabot visszahajtottam a széles díszszalagból, majd ugyanezt még egyszer. Ezt a darabot levágtam, majd a közepénél átkötöttem a díszkötözővel. Végül a masnit megigazgattam. 
Ezután következett az alma, amit a csutkára merőlegesen kell felszeletelni egy éles késsel. Ha ezzel megvagy, jöhet a gyerkőc. Okostojás gyakran segédkezik a konyhában, szerintem főleg azért, mert ilyenkor felülhet a pultra. Most is feltettem - természetesen a nagy kést előtte jó messzire eltettem, és végig mellette álltam, nehogy valami meggondolatlanságot cselekedjen :)
Elmagyaráztam neki, hogy az almaszeleteket egyesével mind a két oldalán bele kell forgatni a fahéjba. Több-kevesebb sikerrel, néha inkább szórva, mint forgatva, de minden szelet alma fahéjban fürdött és mindegyik egyben is maradt a művelet végére.


Okostojást nagy bánatára a padlóra száműztem, majd újra összeraktam az almát. Ezután a dróttal foglalatoskodtam: levágtam, azaz inkább letörtem belőle egy kb. 15 cm-es darabot, melynek egyik végét a csillagánizs köré tekertem, ez lesz a dísz alja. (Itt használhatsz egész fahéjat is.) 
   
Az almaszeleteket egyesével felfőztem a drótra, majd a kimaradó részt úgy tűztem vissza az almába, hogy egy kis akasztó keletkezzen. Erre kötöttem a masnit és a díszkötöző szalagot.
Arra gondoltam, hogy majd a konyhában kiakasztom, de Okostojás elvitte a saját szobájába. A második biztosan a konyhában marad, gondoltam, de tévedtem, mert azt meg a nővére szobájába szánta :)
Nem baj, csinálok a konyhába is néhányat, hiszen, ha minden elő van készítve, nem több, mint öt perc.

Ez is érdekelhet:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése